Özel Eğitim Sınıfı öğretmenlerinin başlatmış olduğu ÖZELİZ FARKINIZDAYIZ e-TWİNNİNG Projesi ,Anasınıfı E Şubesi ve 4/JSınıfı ile etkinlikler uygulanmaktadır.Emeği geçen Özel Eğitim Öğretmenlerimiz başta olmak üzere tüm öğretmen ve öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.
PROJENİN ADI: “ÖZELİZ, FARKINIZDAYIZ”
PROJENİN KONUSU
Her insanda olduğu gibi özel gereksinimli çocuklar da, diğer insanlarla sosyal ilişki kurmak ve bunu sürdürmek, çevresi tarafından sevgi ve değer görmek, beğenilmek, takdir edilmek, hiç kimseye ihtiyaç duymadan ve bağımlı olmadan yaşamak istemektedirler. Bu onların en doğal hakkı olduğu gibi, toplumsal bütünlüğün ve kalkınmanın da temelidir.
Özel gereksinimli çocuklara verilen eğitimin niteliği ne kadar iyi olursa olsun, sonuçta onu içinde yaşadığı toplumun bir üyesi haline getirmiyor ve kabul görmesini sağlamıyorsa verilen eğitim işe yaramayacaktır.
Bu nedenle; özel gereksinimli bireyler fırsat tanındığında yani akranlarıyla bir araya geldiklerinde kendilerine olan özgüvenleri artacak ve neler başarabildiklerini gösterme fırsatı yakalayabileceklerdir.
PROJENİN AMACI
1. Öğrencilerin farklı özellikleri olan bireyleri tanıma olanaklarını arttırmak.
2. Öğrencilerin birbirlerine karşı önyargılarını azaltıp, hoşgörülerini arttırmak.
3. Ortak yaşamda beraber etkinlikler yapabileceklerini fark ettirmek.
4. Koşulsuz kabule uygun davranışlar göstermelerini sağlamak.
5. Tüm çocukların özel gereksinimli olsun olmasın sosyal, kültürel, eğitimsel aktivitelerde yer alması.
PROJENİN ÇALIŞMA SÜRECİ
Ortak okul, öğretmen ve öğrencilerin kendilerini, okullarını ve yaşadıkları şehirleri tanıtacaklardır. 3 Aralık Dünya Engelliler günü kapsamında okullarda bir anma programı hazırlanacak ve öğrenciler akranlarıyla birlikte ortak bir gösteri yapacaklardır. Ay ay kabul edilen çalışma programına uygun etkinlikler yapılarak proje sonunda ortak bir gazete çıkartılacak ve yapılan etkinlikler gazetede yayınlanacaktır.
PROJEDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Okullarımızda bulunan özel gereksinimli çocukların, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber vakit geçirerek, ortak ürünler ortaya koyması onları sosyalleştirecek, aynı zamanda okul atmosferinde hoşgörünün, farklı özelliklere saygının ve koşulsuz kabulün arttırılması hedeflenmektedir.
PROJENİN YERİ: Türkiye -Yunanistan
PROJENİN SÜRESİ: Kasım 2023- Haziran 2024
PROJENİN SINIF DÜZEYİ: Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul
PROJE OKULLARI: Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu
Necip Fazıl Kısakürek Anaokulu
Buca Ortaokulu
Gaziosmanpaşa Ortaokulu
PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER
PROJENİN DİLİ: Türkçe, İngilizce
PROJE REHBER ÖĞRETMENLERİ: Fikriye TEKİN YÜKSEL, Feleknaz ÖZKURT, Hamide ASLAN, Deniz ZENGİNOL, Kübra GÜVEN ( Özel Eğitim Sınıf Öğretmeni), Mehmet CANTEPE 4. Sınıf Öğretmeni), Filiz GÖKŞEN (Okul Öncesi Öğretmeni), Meltem TÜRKMENOĞLU (Görsel Sanatlar Öğretmeni), Angeliki Gerouki
PROJE YAPILACAK ZÜMRELER: Özel Eğitim, 4. Sınıf, Okul Öncesi, Görsel Sanatlar
PROJE YÖNERGESİ:
a. 3 Aralık Dünya Engelliler günü kapsamında anma programı ve dans gösterilerinin yapılması.
b. Yeni Yıl Karnaval kartı hazırlama.
c. Yerli Malı Haftası kapsamında kendi şehirlerini tanıtması.
a. Güvenli İnternet Günü Etkinliklerinin Yapılması
b. Proje ortaklarının zoom uygulaması ile buluşması ve buluşmada 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında etkinliklerin konuşulması.
a. Geleneksel motiflerden oluşan el sanatları etkinliği hazırlama
a. 6 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında etkinlik planlaması
b. Ortak yapılan etkinliklerin olduğu gazete yayınlanması
d. Geleneksel motiflerden oluşan el sanatları etkinliği hazırlama